|

26 listopada 2018 / Comments (0)

Jak wybrać studio do zdjęć produktowych?

Sesja u Klienta

Na co zwróćić szczególną uwagę? Jako studio ale też i wierny słuchacz wytycznych od naszych Klientów postaramy CI się mniej lub bardziej subiektywnie podpowiedzieć jakie są składowe dobrego zdjęcia produktowego.

 

  1. Odpowiednie światło.

Profesjonalny fotograf powinien umieć wydobyć to co najlepsze w produkcie. Pokazać jego przestrzenność, nie spłaszczać. Położyć nacisk na pokazanie istotnych cech. Uwidocznić fakturę materiału. Biały produkt na białym tle nie powinien być prześwietlony. Nie może być też szary. Powinien się wyraźnie odcinać od tła. Precyzyjne światło pozwoli podkreślić krawędź i wydobyć połysk. Pozwoli też ukryć rzeczy, które nie powinny się wysuwać na pierwszy plan.

Jak w marszalstudio dbamy o takie rzeczy? Na poniższym przykładzie za cel postawiliśmy sobie wydobycie połysku skóry buta. Oświetliliśmy również obcas, który był połyskujący. Brak blików światła na podeszwie wskazuje na matowe jej wykończenie. Ważne też było oświetlenie wyściółki w środku. Światło wypełniające pozwoliło uzyskać delikatny cień pod butem.

 

Połysk produktu i widoczność szczegółów

2. Tło

Musi być czyste. Jeżeli coś się w nim dzieje to tylko ze względu na zamierzony efekt. Niedokładnie wyczyszczone tło psuje estetykę zdjęcia, źle wygląda w kategoriach produktowych w Sklepie Internetowym. Nie zostanie przyjęte do folderu reklamowego dystrybutora.

Niewyszparowane tło

Niewyszparowane tło

Wyszparowane tło

Wyszparowane tło

3. Jakość

Ta w dobie cyfrowego sprzętu powinna być bezsporna. Sprawdź jednak czy otrzymany od fotografa reklamowego materiał jest wysokiej jakości a prezentowane produkty wyraźnie ostre.

4. Przygotowanie produktów i stylizacja

Zawiązanie kokardy, ułożenie troczków, odpowiednie ustawienie lancy, wypełnienie produktu, układ elemntów w blistrze, nastawienie godziny w zegarku, wyczesane futro. Zwróć uwagę jak przygotowywane są produkty.

Ułożenie produktów

Ułożenie produktów

5. Dbałość o detale

Zwróć uwagę na zdjęciach w portfolio jak uchwycone są detale. Pozornie niedostrzegalne mogą odbijać się na ocenie produktu. Guziki są równo? Metalowy emblemat nie jest przepalony? Logo jest dobrze widoczne?

6. Rozdzielczość

Dobrze jest mieć zapas! Nawet jeżeli dziś potrzebujesz do swojego sklepu pliki rozdzielczości 500×500 pikseli nie znaczy to, że za rok nie będziesz potrzebował większych. Przy zmianie silnika Sklepu Internetowego na nowy mogą pojawić się już inne standardy.  Być może pojawi się również możliwość przekazania materiału do prasy. Do materiałów drukowanych warto mieć wyższe rozdzielczości plików.

7. Dostępność terminów

W marszalstudio jako zespół możemy więcej. Pojawiły się w gronie naszych Klientów firmy, którym poprzedni fotograf odmówił realizacji zlecenia ze względu na pracę nad dużym projektem. W marszalstudio produkty można zostawić w dowolnym momencie. Nie musisz umawiać się na odległy termin czy być zdziwionym, że fotograf odmawia Ci realizacji 1 zdjęcia. Rzutem na taśmę przygotujemy je wspólnie przed zamknięciem najnowszego numeru VOGUE’a. 😊

Kolejność losowa. Czy macie dodatkowe spostrzeżenia?

Last modified: 26 listopada 2018