Close
Type at least 1 character to search
Do góry
Packshot marynarki

Packshoty #1 – M.CERAN

Marynarki szyte z unikatowych materiałów to nie lada wyzwania dla fotografa produktowego. Tak było w przypadku marki M. Ceran, która szyje oryginalne marynarki dla mężczyzn.

Wyzwanie w tym przypadku oznaczało:

  • ciekawą do uchwycenia fakturę materiału,
  •  nietypowy kolor i krój.

Jak sobie poradziliśmy? Na początku skupiliśmy się na ustawieniu aparatu. Zdjęcia były wykonywane na duchu, więc wykorzystaliśmy kadr nieco wyższy niż z poziomu oczu. Takie ustawienie w przypadku duchów zawsze sprawdza się najlepiej, ponieważ daje oglądającemu poczucie, że znajduje się na tym samym poziomie co fotografowany przedmiot i widzi go w najprawdziwszej perspektywie.

Kolejnym krokiem było ustawienie odpowiedniego oświetlenia. W przypadku „duchów” używamy zwykle od pięciu do siedmiu lamp studyjnych w odpowiedniej konfiguracji. Zadaniem tak oświetlenia było przede wszystkim podkreślenie oryginalnego kroju marynarek. To wszystko?

Nie do końca. W trakcie pracy, okazało się, że materiały, z których uszyte są marynarki wymagają dodatkowego podkreślenia i uwydatnienia faktury. Wykorzystaliśmy do tego lampę systemową, którą doświetliliśmy fotografowany produkt – zastosowanie wyżej wymienionej lampy działa cuda.

Prawie gotowe, jeszcze tylko…Kolory! Tak, wstępna korekcja kolorów może również odbywać się na etapie fotografowania. Odpowiednio uchwycony kolor zależy między innymi od intensywności światła oraz od jego ustawienia/odległości względem produktu. W przypadku unikatowych kolorów nie zawsze łatwo oddać ich naturalność z pomocą oświetlenia, dlatego zwykle końcowa korekcja barw odbywa się w późniejszej postprodukcji.

Każdy produkt po wyjściu ze studia trafia do pierwszego etapu postprodukcji. Polega to na tym, że ze zdjęcia produktu wykonanego w studiu, wybielane jest tło i usuwany manekin. Tak też było oczywiście w przypadku marynarek M. Ceran. Zdjęcia marynarek trafiły następnie w ręce retuszera, który zajął się doskonaleniem kolorów i usunięciem wszelkich mankamentów pominiętych w studio. Voila! Takim sposobem poradziliśmy sobie z unikatowym produktem. Teraz jest już gotowy i może zostać wysłany do oceny Klienta.