Close
Type at least 1 character to search
Do góry
Proporcje produktu – zdjęcie

Proporcje produktów w sklepie internetowym

Za przykład weźmy sklep internetowy z kubkami termicznymi. Główną różnicą poza wyglądem jest ich pojemność a więc rozmiar.
Standardowo, jeżeli nie ustalimy inaczej, zdjęcia, które przygotowujemy równane są do precyzyjnie umiejscowionych, niewidocznych linii. Robi się to po to by wszystkie produkty umiejscowione były w dokładnie tym samym miejscu.

Co daje takie rozwiązanie?

  1. Uspójnia wygląd produktów w kategorii, które umiejscowione są idealnie równo. Kategorie jak i sama karta produktu wyglądają estetycznie gdy zdjęcia są wyrównane i “nie chodzą”. To pierwszy plus takiego rozwiązania.
  2. Drugim jest wypełnienie całego kadru produktem przez co zdjęcia są większe. Argumentem mogą być badania dla sklepu MALL.CZ w którym to większe zdjęcia zwiększyły konwersję o 9.46%.

Czy pokazuje to różnice pomiędzy kubkiem 470 ml a 300 ml? Jeżeli nie zdefiniujemy tego w nazwie lub opisie produktu – nie.

Nie warto pokazywać proporcji między produktami?

Niekoniecznie. Może być to mała cegiełka do wyróżnienia się na tle konkurencji. Zakładając, że zdjęcia są i tak spore a same proporcje na ich rozmiar tak bardzo nie wpłyną może okazać się to kolejnym szczeblem w drodze ku wyższej konwersji. Na co jednak warto zwrócić uwagę przy tego typu rozwiązaniu:

  1. Zróżnicowany asortyment utrudnia wprowadzenie proporcji. Gdy w sprzedaży masz śrubki i śrubokręt różnice będą kolosalne a śrubki będą w kadrze praktycznie niewidoczne.
  2. Oferta produktów się zmienia, dziś największym produktem jest kubek 470 ml i ten będzie wypełniał cały kadr ale co w momencie gdy w ofercie pojawi się kubek 820ml? Planuj z wyprzedzeniem.
  3. Zdecyduj czy zdjęcia powinny być wyśrodkowane czy może wyrównane z dołu do niewidocznej podłogi / linii, która jest stale w tym samym miejscu.
Proporcje produktu – zdjęcie

Proporcje produktu – zdjęcie

Chętnie pomożemy w podjęciu decyzji biorąc pod uwagę konkretny przypadek. ?