Logo marszalstudio

Jak stworzyć prosty brief

w
Brief to kluczowy dokument opisujący Twój projekt. W marszalu, stworzenie go zajmuje tylko 60 sekund. Sprawdź dlaczego.
Czym jest brief

Spis treści

Czym jest brief?

Masz swoją firmę i chcesz być bardziej widoczny w sieci. Fantastycznie! Teraz czas na działanie zgodne z najważniejszymi zasadami marketingu. Przede wszystkim bądź widoczny! Kluczem do sukcesu mogą okazać się profesjonalne zdjęcia produktowe. Jeśli nie jesteś fotografem, nie musisz wiedzieć, jak je wykonać, musisz natomiast przedstawić swoją wizję specjaliście. W tym celu warto sporządzić brief, który będzie stanowił swojego rodzaju drogowskaz dla zespołu wykonującego sesję.

Taki dokument przydaje się przy każdej sesji produktowej. Nie ma przy tym znaczenia, czy są to zwykłe zdjęcia produktów na białym tle do sklepu internetowego, czy artystyczna sesja na banery. Dzięki informacjom, jakie przedstawisz w briefie, fotograf z łatwością zrobi zdjęcia tak, by spełniały Twoje oczekiwania i pomogły Ci zwiększyć sprzedaż produktów. 

Co powinien zawierać brief?

Brief to dokument, który ma w sposób rzeczowy przedstawić Twoje wymagania wobec fotografów. Dlatego przede wszystkim musisz dokładnie przedstawić swoją markę i usługi. Na początku podaj dane kontaktowe dotyczące firmy i określ cel, np. chcesz otrzymać profesjonalne packshoty odzieży. Dobrze jest określić, gdzie zdjęcia będą publikowane (social media, sklep internetowy, czy katalog papierowy).

Skuteczną praktyką jest załączenie przykładowych zdjęć podobnych produktów, które według Ciebie dobrze prezentują konkretną rzecz. Możesz także napisać, czego absolutnie nie chcesz, np. nie podobają Ci się zdjęcia na białym tle. W takiej sytuacji napisz, że szukasz czegoś kreatywnego, ale potrzebujesz pomocy specjalisty, który jest w stanie przedstawić kilka propozycji, np. organicshot, czyli specjalny rodzaj packshotów w naturalnym świetle. Ciekawym rozwiązaniem są również fotografie z aranżacją, czyli zdjęcia lifestylowe

Podaj format zdjęć. Do najbardziej popularnych rozszerzeń graficznych plików należą:

  • JPEG
  • PNG

Brief – shot lista

Integralną częścią briefu jest shot lista, czyli opis ujęć, które mają w jak najlepszy sposób przedstawić dany produkt. Z jej pomocą przedstawisz fotografowi swoje potrzeby, np.:

  • detale, np. fragment odzieży (mankiety, ozdobne aplikacje), zbliżenie na elementy techniczne (sposób mocowania przedmiotów), fakturę materiału, 
  • całość produktu na białym lub kolorowym tle, w przypadku packshotów odzieży lub obuwia dobrym pomysłem będą zdjęcia na modelce,
  • boczne części produktu, np. boki butów,
  • logo marki znajdujące się na produkcie,

Podsumowanie

Planujesz sesję swoich produktów, ale nie wiesz, jak się przygotować? Jeśli chcesz trafić do większej liczby klientów, potrzebujesz profesjonalnych zdjęć. Aby współpraca z fotografem spełniała Twoje oczekiwania, przekaż jak najwięcej informacji dotyczących swoich wymagań. W tym celu przygotuj brief zawierający listę zdjęć, jakie chcesz otrzymać.

W marszalu szanujemy czas naszych Klientów, dlatego cały proces uprościliśmy do zamówienia przez naszą aplikację. W łatwy i szybki sposób możesz wprowadzić ilość zdjęć, które chcesz zamówić i wybierać spośród dodatkowych opcji Proces jest prosty i intuicyjny.

Dodatkowo na stronie inspiracji, zobaczyć różne rodzaje sesji, które możemy dla Ciebie zrealizować. Wybieraj spośród kategorii takich jak na przykład: lifestyle, organicshot, beauty, sport i zdrowie, biżuteria, zabawki, zwierzaki, i wiele innych. To miejsce, gdzie możesz odkryć nieograniczone możliwości dla Twojej marki​.

Podziel się