Wymagania techniczne
Na początku zapoznaj się z regulaminem platformy. Każdy sprzedawca musi przestrzegać określonych zasad także tych dotyczących fotografii. Zgodnie z zapisami Allegro zdjęcia muszą bardzo dokładnie przedstawić produkt. Ma to ułatwić kupującym zapoznanie się z ofertą i podjęcie decyzji. To jednak nie wszystko. Allegro przedstawia szereg wymagań technicznych. Twoje zdjęcia:
- nie mogą zawierać żadnego tekstu czy wklejonego logo firmy (ale możesz podawać wymiary produktów),
- mają mieć maksymalny rozmiar 2560×2560 pikseli (minimalna długość dłuższego boku wynosi 500 pikseli, za duże fotografie są automatycznie skalowane) i maksymalną rozdzielczość 26 Mpix,
- mogą być w kilku formatach: JPG, JPEG, PNG, WebP.
Co więcej, umieszczenie fotografii bez zgody autora, jest niedopuszczalne.
Jak zwiększyć konwersję?
Większość ludzi jest wzrokowcami, a to oznacza, że za pomocą wzroku przyswaja najwięcej informacji. Dlatego profesjonalne zdjęcia produktowe mają ogromny wpływ na podejmowanie decyzji i to właśnie one mogą zwiększyć konwersję sprzedaży. Co to oznacza dla Ciebie, jako właściciela marki?
Przede wszystkim zastanów się, w jaki sposób najlepiej zaprezentować produkty. Idealnym rozwiązaniem będzie wykonanie sesji z doświadczonym fotografem, który przygotuje packshoty. Pamiętaj, by pokazać wszystkie szczegóły produktu. Im więcej detali przedstawisz, tym większe szanse, że zachęcisz klienta do kupna. Nikt nie chce płacić za przysłowiowego kota w worku, dlatego musisz zaspokoić ciekawość osób korzystających z Allegro.
Zdjęcia na białym tle czy kreatywne zdjęcia?
Zdjęcia na białym tle są jak najbardziej dopuszczalne, jednak możesz trochę bardziej kreatywnie podejść do sesji fotograficznej. Baw się kolorami i teksturami. Zaskocz potencjalnego nabywcę, dzięki czemu nie przejdzie obojętnie obok Twoich aukcji. Możesz dobrać tło, które nawiązuje do kolorystyki produktu lub wybrać ciekawą fakturę. Warto trochę wejść w psychologię. Niektóre kolory pobudzają do działania, inne zwiastują spokój. Jeżeli chcesz sprzedać konkretny produkt, musisz wpłynąć na odbiorcę, dobierając odcień do wizerunku marki.
Jeśli sprzedajesz kosmetyki, możesz szaleć z barwami. A może zajmujesz się produkcją odzieży dla niemowlaków? W takim wypadku wybierz odcienie stonowane, które kojarzą się z bezpieczeństwem i spokojem.
Dobrym pomysłem są także zdjęcia produktowe z aranżacją, czyli zdjęcia lifestylowe. W przypadku zdjęć garnków i porcelany stołowej możesz stworzyć mini kuchnię, a na talerzach ułożyć smaczne danie. Packshoty ubrań korzystnie jest wykonać na modelach lub na duchu. Dzięki temu wpłyniesz na odbiorcę, pokazując korzyści, jakie zyska, kupując Twój produkt.
Fotografia produktowa to zabawa światłem. Świetnym wyborem są w tym wypadku zdjęcia typu organicshot. Za pomocą naturalnego światła oraz cienia uzyskujesz obraz bardziej dynamiczny, przestrzenny. Twoje zdjęcia będą się wyróżniać na tle konkurencji.
Czy retuszować zdjęcia?
Korekta zdjęć to dosyć powszechna praktyka w świecie e-commerce, w tym również w przypadku packshotów odzieży, obuwia, kosmetyków i wszystkich innych produktów, które można znaleźć na platformach takich jak Allegro. Warto jednak pamiętać, że pomimo możliwości technologicznych, zdjęcia produktów powinny zawsze wiernie odzwierciedlać rzeczywistość.
Nie jesteśmy tu, by przekształcać produkty w coś, czym nie są. Manipulacja formą czy wyglądem produktu może prowadzić do niezadowolenia klienta i ostatecznie do negatywnych opinii. Pamiętaj, że zbyt duża kreatywność w obróbce zdjęć może skończyć się niechcianą publikacją z serii ‘oczekiwania vs rzeczywistość’. Nie chcielibyśmy, aby Twoje produkty stały się memami w internecie, prawda?
W marszalu, dbając o wygląd zdjęć, ale i przede wszystkim o zadowolenie Twojego klienta, skupiamy się na dopełnieniu obrazu, nie przekształcając go. Nasza praca obejmuje dopracowanie światła, pełne odzworowanie kolorystyczne, a także usunięcie pyłków czy kurzu.
Wyostrzenie zdjęć to kolejny kluczowy element, który pomaga pokazać produkt w najlepszym świetle. Nasze działania mają na celu nie tylko zwiększenie atrakcyjności zdjęcia, ale również budowanie zaufania do Twojej marki poprzez rzetelne i profesjonalne prezentowanie oferowanych produktów.
Podsumowanie
Fotografia produktowa odgrywa niezwykle ważną rolę. Dobrze wykonane zdjęcia mogą wpływać na psychikę odbiorców, zachęcając do kupna i przedstawiając produkty w jak najlepszym świetle. Inwestycja w profesjonalną sesję zdjęciową to sposób na przyciągnięcie uwagi odbiorcy. Profesjonalnie przygotowane packshoty to Twój klucz do sukcesu.