Logo marszalstudio

Zdjęcia dla FMCG

w
Zdjęcia FMCG – jak je wykonać? Wyobraź sobie świeżutkie gałązki ziół albo przepyszne obiadowe danie. Jak ukazać na zdjęciach ich smak? My wiemy jak!
FMCG - jak fotografować?

Spis treści

Wyobraź sobie świeżutkie gałązki ziół albo przepyszne obiadowe danie. Jak ukazać na zdjęciach ich smak? My wiemy jak!

Wydawać by się mogło, że sprzedaż produktów FMCG jest domeną stacjonarnych supermarketów. Ich usługi zaczęły się jednak rozszerzać, a część sprzedaży przeniosła się do Internetu. Na rynek zaczęły także wchodzić coraz to nowe firmy oferujące zakupy spożywcze online. To sprawiło, że wzrosło zapotrzebowanie na zdjęcia produktowe. Tylko jak pokazać na nich tę świeżość sprzedawanych artykułów?

Czym są produkty FMCG?

Zanim przejdziemy do fotografowania, zacznijmy od terminologii. Pod tajemniczym skrótem FMCG (ang. Fast Moving Consumer Goods) kryje się kategoria produktów, zaliczanych do artykułów pierwszej potrzeby. To przede wszystkim żywność i napoje, ale także środki higieniczne i używki. Charakteryzuje je szybka zbywalność i dość niska cena. Coraz częściej mamy do czynienia ze sprzedażą produktów szybko zbywalnych online, dlatego również one potrzebują odpowiedniej prezentacji na wirtualnej sklepowej półce. Jak fotografować te artykuły? 

Jak fotografować produkty FMCG?

Produkty pierwszej potrzeby to zazwyczaj artykuły świeże, dlatego ich fotografowanie może wydawać się trudne. By ich świeżość została uwieczniona, istotne jest, by na plan zdjęciowy trafiły dość szybko, a fotograf nie powinien się ociągać z wykonaniem dobrych kadrów. Jak więc sprawnie sfotografować produkty FMCG?

Packshot

Gdy mówimy o zdjęciach produktowych, na scenę musi wyjść ich główna gwiazda – packshot na białym tle. To najpopularniejszy sposób prezentacji artykułów na wirtualnych półkach, podkreślający ich atuty oraz wprowadzający jednolitą estetykę sklepu internetowego. W fotografii żywności na wysokości zadania stają zarówno packshoty bezcieniowe, które charakteryzują się brakiem odbić i cieni, jak i packshoty z cieniami, które mogą pięknie podkreślić kształt produktu. Podczas wykonywania tych zdjęć produktowych, należy pamiętać o umiejętnej pracy ze światłem, dzięki której uwydatnimy świeżość fotografowanego artykułu.

Moc kolorów zdjęć produktowych

Parafrazując znane porzekadło, możemy stwierdzić, że nie samą bielą fotografia produktowa żyje, i zaprosić na parkiet naszego tańca z gwiazdami parę artykułu żywnościowego oraz kolorowego tła. Co powiesz więc na słoneczną, kojarzącą się ze szczęściem i radością (a może radością z jedzenia?) żółć? Albo relaksującą, przywołującą na myśl świeżość produktu zieleń lub kojarzący się ze zdrowiem i witalnością pomarańcz

Kuchenna sceneria zdjęć żywności

Z kolorowego parkietu przejdźmy do kuchni. Nie będzie to jednak backstage, a aranżowana sceneria świątyni gotowania! Produkty FMCG będą prezentować się doskonale w otoczeniu eleganckich kamieni czy nastrojowego drewna. Towarzystwo kuchennych przyborów czy warzyw i przypraw przywiedzie na myśl domowe gotowanie „jak u mamy”. Takie zdjęcia z pewnością narobią smaku na fotografowany produkt!

Podsumowanie 

Zarówno packshoty, jak i lifestylowe zdjęcia produktowe doskonale podkreślą smakowity wygląd fotografowanej żywności, a ich nasycone kolory pobudzą apetyt i zachęcą klienta do zakupów. Niezwykle istotna jest jednak szybkość realizacji sesji zdjęciowej. W marszalu świeże produkty na plan trafiają od razu po przywiezieniu, a gotowe zdjęcia FMCG możesz otrzymać nawet w 24h! 

Podziel się