Fotografowanie białych produktów na białym tle

w
Zdjęcia białych produktów na białym tle

Spis treści

Klienci zlecający wykonanie zdjęć swoich produktów do sklepów internetowych często nie mają pewności, czy białe warianty fotografowanych artykułów będą odpowiednio wyeksponowane. Obawiają się, że produkty nie będą odcinać się od tła, zleją się z nim, a przez to staną się niewidoczne.Rozwiejmy jednak wszelkie wątpliwości – biały produkt na białym tle może prezentować się świetnie. Warto jednak pamiętać o kilku istotnych elementach.

Na co zwrócić uwagę?

Do stworzenia idealnego packshota białego produktu nie wystarczy jedynie posiadanie jednolitego tła i lamp. Niezwykle istotna jest umiejętna praca ze światłem.

Jedną z pierwszych zasad jest odcięcie krawędzi fotografowanego obiektu od tła. Nie można jednak osiągać tego celu kosztem samego tła. Dobrze wykonane packshoty na białym tle to takie, w których nie doszukamy się żadnych przepaleń, nawet w najjaśniejszych miejscach.

Znaczące jest także właściwe wykorzystanie cieni – powinny być delikatnepodkreślające jasny odcień produktu. Nieumiejętne wprowadzenie ich może powodować, że fotografowany obiekt będzie wydawał się brudny. Zastosowanie różnego rodzaju sekwencji świateł i cieni pozwala także na uwydatnienie faktury materiału, a tym samym ukazanie tego, jak zachowuje się on w świetle. Doskonałym uwydatnieniem atrakcyjności produktu jest użycie wysokich kontrastów. Dzięki temu biel nie będzie wydawać się szara.

Packshoty na białym tle i ich zalety

img white background, Fotografowanie białych produktów na białym tle

Dlaczego warto sfotografować biały produkt na białym tle? Powodów jest mnóstwo, my jednak skupimy się na kilku z nich. Po pierwsze – spójność. Z pewnością wiesz, jak ważny jest wizerunek marki oraz wygląd jej strony internetowej. Uporządkowany sposób prezentacji produktów zachęca do ich zakupu. Decydując się więc na białe tło przy innych wariantach kolorystycznych artykułów, nie warto stosować innych kolorów czy czerni w przypadku białych produktów. Dzięki temu zachowasz jednolity charakter ich prezentacji.

Również marketplace’y dążą do zachowania przejrzystego i jednolitego wyglądu, dlatego zazwyczaj jedną z zasad sprzedaży jest umieszczenie fotografii na białym lub przezroczystym tle. Z tego powodu zdjęcia z innym kolorem tła mogą być odrzucane. Zamiast rezygnować ze sprzedaży białego produktu w marketplace’ach, warto wykonać wysokiej jakości packshot na białym tle.

Last but not least, śnieżnobiałe tło zapewnia atrakcyjny wygląd produktów. Nie tylko sprawia, że prezentują się one czysto i schludnie, ale także podkreśla ich atuty, a zarazem przyciąga uwagę klienta.

Przykłady

Białe produkty na białym tle mogą wyglądać fantastycznie. Aby przekonać nieprzekonanych pokażemy, jak teoria wygląda w praktyce.

Zdjęcia dla marki kosmetycznej

white on white 7, Fotografowanie białych produktów na białym tle

Jednym z naszych klientów jest Ministerstwo Dobrego Mydła, marka kosmetyków naturalnych. Fotografowane przez nas produkty to na przykład butelki z serum. Niezwykle istotnym zabiegiem było tu wyraźne odcięcie produktu od tła. Na jego bokach można zauważyć delikatne cienie. Równie ważne są widoczne na flakonikach bliki światła. Te z kolei pogłębiają wrażenie trójwymiarowości obrazu, a także sprawiają, że produkt na zdjęciu nie wydaje się szary.

Zdjęcie na duchu

white on white 3, Fotografowanie białych produktów na białym tle

Wykonujemy fotografie dla domu mody La Mania. Packshoty na duchu, w przeciwieństwie do zdjęć wykonanych na płasko, dają wrażenie lekkości i przestrzenności produktu. Istotne jest również podkreślenie kształtu sylwetki. W tym przypadku światło zostało skierowane z góry, dzięki czemu ubrania zostały rozświetlone na biuście. Warto także podkreślić wyraźnie zarysowaną krawędź fotografowanych elementów garderoby. Dzięki temu nie tylko nie zlewają się z tłem, ale też prezentują się niezwykle atrakcyjnie.

Zdjęcia akcesoriów domowych

white on white 5, Fotografowanie białych produktów na białym tle

Wydawać by się mogło, że fotografowanie porcelany jest trudnym wyzwaniem. Realizacja dla marki Dajar, dystrybutora produktów gospodarstwa domowego AGD i mebli ogrodowych, pokazała jednak, że i to nie jest przeszkodą. Niewątpliwie talerze są produktem płaskim, przez co zaprezentowanie ich w atrakcyjny sposób wymaga indywidualnego podejścia. Poszukując przestrzenności w tej spłaszczonej formie, postawiliśmy na stworzenie delikatnych cieni budujących trójwymiarowość, a także na podkreślenie krawędzi, które oddzieliło talerz od tła. Dodatkowym ożywieniem formy produktu było ukazanie połysku porcelany.

Zdjęcia tekstyliów

white on white 4, Fotografowanie białych produktów na białym tle

Trudnym w prezentacji produktem mogą być także skarpety. Te fotografowaliśmy dla Raso – producenta odzieży kolarskiej. Odpowiednio operując światłem, stosując sekwencję cień-światło-cień-światło, zbudowaliśmy przestrzenność formy oraz podkreśliliśmy wyrazistą i klarowną fakturę materiału. Delikatne cienie odcinają skarpetę od tła a jednocześnie uwydatniają efekt jej czystości. Dodatkowo soczyste i rozświetlone kolory wzorów potęgują to wrażenie

Szukasz profesjonalistów, którzy zrobią lepsze zdjęcia Twoich produktów?

Wybierz fotografów marszalstudio!

Podsumowanie

Jak możemy zobaczyć na powyższych przykładach, wykonanie zdjęcia białego produktu na białym tle jest możliwe. W marszalu dobre packshoty, jak i zdjęcia na duchu wykonujemy z pomocą umiejętnego wykorzystania światła. To pozwala na odcięcie krawędzi produktu od tła, zbudowanie przestrzenności formy, a także podkreślenie faktury materiału.

Użycie białego tła sprawia także, że zdjęcia do sklepów internetowych są zaprezentowane w uporządkowany, spójny sposób. Dzięki temu produkty przyciągną wzrok klienta, a tym samym oferta, zarówno w Twoim sklepie internetowycm, jak i w marketplace’ach, zyska na atrakcyjności. To jest niezwykle ważne; w końcu klienci „kupują oczami”, prawda?

Ocena strony: 4.9/5
głosy: 67
Porozmawiajmy
o zdjęciach Twoich produktów