Jak fotografować kosmetyki? 5 sposobów

w
Jak fotografować kosmetyki

Spis treści

Filozofia marki? Jest! Produkty? Są! A ich fotografie? Wciąż nie gotowe! Jak fotografować kosmetyki? To zdanie będziemy powtarzać jak mantrę – klienci „kupują oczami”.

Ikona oczu
Zobacz też: Histogram fotograficzny w praktyce

Jak pokazują wyniki badań, to właśnie na zdjęcia zwracają uwagę w pierwszej kolejności, gdy Klient pojawia się w sklepie internetowym. One przekonują ich do zakupu.

Można powiedzieć, że fotografie w ecommerce to wizytówka marki. W świecie beauty jej odbiór jest niezwykle ważny. W dużej mierze dba o wygląd konsumentów. Zatem, by kosmetyki prezentowały się jak najlepiej, należy je odpowiednio sfotografować!

Jak fotografować kosmetyki?

Fotografowanie kosmetyków ma niewątpliwą zaletę – to kategoria produktów, przy której można puścić wodze fantazji i pozwolić sobie na szaleństwo w kadrach.

Nie chcąc ograniczać niczyjej wyobraźni, podrzucamy kilka inspiracji kadrów, które warto wykorzystać!

Klasyczny packshot

Packshot jest pozornie zwyczajnym kadrem. Niech jednak nie zmyli cię jego prostota! To must have każdego e-commerce’u!

Nie tylko podkreślają kształty, kolory i najważniejsze cechy produktu, ale także wprowadzają spójny wygląd platformy sprzedażowej.

Ikona oczu
Zobacz też: Przestrzeń Kreatywna 2.0 już dostępna

W przypadku zdjęć kosmetyków świetnie sprawdzą się zarówno packshoty bezcieniowe, czyli takie, na których nie znajdziemy żadnych odbić ani cieni, jak również packshoty z odbiciami i cieniami, nadający fotografiom odrobinę charakteru i energii.

Kluczowa jest tu umiejętna praca ze światłem, dzięki której wspomniane cienie nie będą dominowały nad fotografowanym kosmetykiem. 

Fotografia reklamowa

Śmiałym, choć nie bezpodstawnym, jest stwierdzenie, że przeciwieństwem packshota jest zdjęcie reklamowe. W przeciwieństwie do swojego minimalistycznego konkurenta, może być bogate w rekwizyty, które uzupełniają fotografowaną scenę.

Kompozycję możemy zaaranżować zarówno na jednolitym, kolorowym tle, jak i w otoczeniu stylizowanym na naturalne.

W przypadku pierwszego wariantu, doskonale sprawdza się gra barwą – niezwykle harmonijnie prezentują się kadry, których tło jest w odcieniach analogicznych do koloru kosmetyku.

Fotografie, których tło będzie miało barwy przeciwstawne do produktu, będą natomiast bardziej kontrastowe i wyrazistsze. Dobierając odpowiednie tło, możemy rewelacyjnie podkreślić charakter produktu

Ikona oczu
Zobacz też: Packshot – definicja i 8 głównych typów

Jeśli wolisz natomiast postawić na naturalność, doskonale sprawdzą się fotografie produktowe w codziennym otoczeniu.

Kosmetyki do mycia i pielęgnacji będą znakomicie prezentować się w aranżacji z kamieniem, przywołującym na myśl elegancką łazienkę, prawda? Dodamy do tego podkładki, kwiaty, ręczniki i… to, co sobie wymarzysz! 

Zdjęcia produktowe z dłońmi 

Skoro już o naturalnym otoczeniu mowa, co powiesz na fotografię produktu w użyciu? I to nie byle jaką, bo z dłońmi modelki.

Dzięki temu nie tylko pokażesz przeznaczenie i konsystencję kosmetyku, ale także znacząco ożywisz zdjęcie.

Swatche

Uwielbiane przez celebrytki, infuencerki, a także klientki poszukujące idealnych odcieni swoich ulubionych produktów.

Swatche, bo o nich mowa, to próbki odcieni kosmetyków wyeksponowane na przykład na przedramieniu modelki.

Wykorzystuje się je zazwyczaj w prezentacji kolorów z palet cieni do powiek, ale także rozświetlaczy, bronzerów, a nawet szminek i błyszczyków.

Ikona oczu
Zobacz też: Metoda GTD sposobem na produktywność?

Niewątpliwą zaletą tej formy zdjęć produktowych jest możliwość zaprezentowania klientce, jak dany kolor prezentuje się na skórze

fotografia produktowa swatch

Flatlay

Fotografie flatlay mogą kojarzyć się z głównie estetycznymi układankami z Instagrama, bowiem hasztag #flatlay został tam użyty już prawie 10 milionów razy. Nie jest to jednak forma zarezerwowana jedynie dla tego medium, dlatego może się fantastycznie prezentować także w innych miejscach.

Czym są zdjęcia flatlay? To kompozycje ukazujące ułożone płasko produkty z ptasiej perspektywy. Aranżacje nie mogą być jednak chaotyczne, jak na wielu instagramowych zdjęciach.

Na pierwszy plan wysuwa się fotografowany kosmetyk, a towarzyszą mu dodatki, takie jak rośliny czy finezyjnie zwinięte kartony.

Ikona oczu
Zobacz też: Zdjęcia na Allegro – 6 sprawdzonych porad

Lubianym przez klientów rozwiązaniem jest także zaprezentowanie konsystencji i właściwości produktu. Wtedy tuż obok niego pojawiają się krople, smugi czy drobinki. 

Poznaj sekrety e-commerce:

Ocena strony: 4.8/5
głosy: 286
Zamów zdjęcia produktów online
Zespół marszalstudio
KONTAKT

Jesteśmy tutaj, by Ci pomóc

marszalstudio
Konstancińska 2, II piętro
02-942 Warszawa
Czynne 8:00 do 16:00