Jak fotografować kosmetyki?

w
Branża beauty to twoja specjalność? Nie zapomnij o zdjęciach! Podpowiadamy, które kadry sprawią, że klient zakocha się w twoim produkcie!
Jak robi zdjęcia kosmetyków

Spis treści

Filozofia marki? Jest! Produkty? Są! A ich fotografie? Wciąż niewykonane… To zdanie będziemy powtarzać jak mantrę – klienci „kupują oczami”. Jak pokazują wyniki wielu badań, to właśnie na zdjęcia zwracają uwagę w pierwszej kolejności. One przekonują ich do zakupu. Można więc powiedzieć, że fotografie w sklepie internetowym to wizytówka marki. W świecie beauty jej odbiór jest niezwykle ważny. W dużej mierze dba o wygląd konsumentów. Zatem, by kosmetyki prezentowały się jak najlepiej, należy je odpowiednio sfotografować!

Jak fotografować kosmetyki?

Fotografowanie kosmetyków ma niewątpliwą zaletę – to kategoria produktów, przy której można puścić wodze fantazji i pozwolić sobie na szaleństwo w kadrach. Nie chcąc ograniczać niczyjej wyobraźni, podrzucamy kilka inspiracji kadrów, które warto wykorzystać!

Klasyczny packshot

Packshot jest pozornie zwyczajnym kadrem. Niech jednak nie zmyli cię jego prostota! To must have każdego e-commerce’u! Nie tylko podkreślają kształty, kolorynajważniejsze cechy produktu, ale także wprowadzają spójny wygląd platformy sprzedażowej. Ich rodzajów jest całe mnóstwo, dlatego możesz dostosować je do charakteru produktu. W przypadku zdjęć kosmetyków świetnie sprawdzą się zarówno packshoty bezcieniowe, czyli takie, na których nie znajdziemy żadnych odbić ani cieni, jak również packshoty z odbiciami i cieniami, nadający fotografiom odrobinę charakteru i energii. Kluczowa jest tu umiejętna praca ze światłem, dzięki której wspomniane cienie nie będą dominowały nad fotografowanym kosmetykiem. 

Fotografia produktowa lifestyle

Śmiałym, choć nie bezpodstawnym, jest stwierdzenie, że przeciwieństwem packshota jest zdjęcie lifestyle. Ono, w przeciwieństwie do swojego minimalistycznego konkurenta, może być bogate w rekwizyty, które uzupełniają fotografowaną scenę. Kompozycję możemy zaaranżować zarówno na jednolitym, kolorowym tle, jak i w otoczeniu stylizowanym na naturalne. W przypadku pierwszego wariantu, doskonale sprawdza się gra barwą – niezwykle harmonijnie prezentują się kadry, których tło jest w odcieniach analogicznych do koloru kosmetyku. Fotografie, których tło będzie miało barwy przeciwstawne do produktu, będą natomiast bardziej kontrastowe i wyrazistsze. Dobierając odpowiednie tło, możemy rewelacyjnie podkreślić charakter produktu

Jeśli wolisz natomiast postawić na naturalność, doskonale sprawdzą się fotografie produktowe w codziennym otoczeniu. Kosmetyki do mycia i pielęgnacji będą znakomicie prezentować się w aranżacji z kamieniem, przywołującym na myśl elegancką łazienkę, prawda? Dodamy do tego podkładki, kwiaty, ręczniki i… to, co sobie wymarzysz! 

Zdjęcia produktowe z dłońmi 

Skoro już o naturalnym otoczeniu mowa, co powiesz na fotografię produktu w użyciu? I to nie byle jaką, bo z dłońmi modelki. Dzięki temu nie tylko pokażesz przeznaczenie i konsystencję kosmetyku, ale także znacząco ożywisz zdjęcie.

Swatche

Uwielbiane przez celebrytki, infuencerki, a także klientki poszukujące idealnych odcieni swoich ulubionych produktów. Swatche, bo o nich mowa, to próbki odcieni kosmetyków wyeksponowane na przedramieniu modelki. Wykorzystuje się je zazwyczaj w prezentacji kolorów z palet cieni do powiek, ale także rozświetlaczy, bronzerów, a nawet szminek i błyszczyków. Niewątpliwą zaletą tej formy zdjęć produktowych jest możliwość zaprezentowania klientce, jak dany kolor prezentuje się na skórze

fotografia produktowa swatch

Swatche najczęściej mają postać pasków, jednak popularne są również różnego rodzaju kształty, między innymi serduszka czy usta. Co jest istotne, pokazują one także teksturę kosmetyku, jak drobinki brokatu czy metaliczny połysk. 

Flatlay

Fotografie flatlay mogą kojarzyć się z głównie estetycznymi układankami z Instagrama, bowiem hasztag #flatlay został tam użyty już prawie 10 milionów razy. Nie jest to jednak forma zarezerwowana jedynie dla tego medium, dlatego może się fantastycznie prezentować także w innych miejscach.

Szukasz profesjonalistów, którzy zrobią lepsze zdjęcia Twoich produktów?

Wybierz fotografów marszalstudio!

Czym są zdjęcia flatlay? To kompozycje ukazujące ułożone płasko produkty z ptasiej perspektywy. Aranżacje nie mogą być jednak chaotyczne, jak na wielu instagramowych zdjęciach. Na pierwszy plan wysuwa się fotografowany kosmetyk, a towarzyszą mu dodatki, takie jak rośliny czy finezyjnie zwinięte kartony. Lubianym przez klientów rozwiązaniem jest także zaprezentowanie konsystencji i właściwości produktu. Wtedy tuż obok niego pojawiają się krople, smugi czy drobinki. 

Zdjęcia produktowe kosmetyków – podsumowanie 

Który z proponowanych kadrów pasuje do charakteru twojego produktu? Klasyczny packshot, szalona, aranżowana kompozycja, a może fotografia kosmetyku w naturalnym otoczeniu? Dla nas nie ma rzeczy niemożliwych! Dlatego możesz mieć pewność, że stworzenie wizytówki twojej marki zlecasz we właściwe miejsce. 

Ocena strony: 4.9/5
głosy: 81
Porozmawiajmy
o zdjęciach Twoich produktów