Zdjęcia duch. Sprawdź 5 korzyści zdjęć bez manekina.

w
Zdjęcia na duchu - artykuł

Spis treści

Słyszysz „duch” i myślisz o halloweenowych zjawach lub naszych rodzimych upiorach? Albo wracają dziecięce wspomnienia, a w nich przyjazny duszek Kacper? W fotografii produktowej są nieco inne „duchy”, jednak, tak samo jak część z bajek, są niezwykle pomocne – zdecydowanie uatrakcyjnią ofertę twojego sklepu internetowego. Dlaczego warto wykorzystywać typ zdjęcia duch?

Zdjęcia duch to nie tylko trend w fotografii produktowej; to również sposób na wyeksponowanie ubrań bez odwracania uwagi od samego produktu. Manekin do zdjęć duch jest niezbędnym narzędziem w tym procesie, umożliwiającym uzyskanie efektu lewitujących ubrań, które wyglądają, jakby były noszone przez niewidzialną postać.

Stosowany manekin do zdjęć duch, pomaga prezentować produkty w sposób, który uwydatnia ich kształt, kroje oraz fakturę materiału. Ale jak zrobić zdjęcia duch?

Proces ten wymaga dokładnego przygotowania: odpowiedniego oświetlenia oraz odrobinę umiejętności fotograficznych, które połączą wszystkie te elementy w celu stworzenia przekonującego, wysokiej jakości obrazu.

Używając tych technik, zdjęcia ghost mogą znacząco podnieść poziom prezentacji produktów w Twoim sklepie internetowym, przyciągając uwagę klientów i wyróżniając Twoją markę na tle konkurencji.

Packshot • We Norwegians
Packshot • We Norwegians

Czym są zdjęcia duch?

Zdjęcia typu duch są niezwykle popularną formą prezentacji odzieży, spotykaną zarówno w przestrzeni wirtualnej, jak oferty sklepów internetowych, jak i tej analogowej, na przykład w katalogach i czasopismach. To rodzaj packshotów, wykonywanych najczęściej na białym tle. Co więc w nich wyjątkowego? Chodzi o to, by ubranie wyglądało jak sfotografowane na sylwetce. jednak bez konieczności angażowania modela czy modelki. Brzmi ciekawie, prawda?

Szukasz profesjonalistów, którzy robią najlepsze zdjęcia produktowe?

Wybierz fotografów marszalstudio!

Zdjęcia odzieży duch stanowią kreatywne rozwiązanie dla marek, które pragną pokazać swoje produkty w sposób, który najlepiej oddaje ich naturalny kształt i formę. Wykorzystanie tej techniki pozwala potencjalnemu nabywcy na lepsze wyobrażenie sobie, jak odzież prezentowałaby się na nim samym.

Zdjęcia ghost eliminują potrzebę modela, co jest szczególnie przydatne, gdy chcemy skupić całą uwagę na samym produkcie, bez rozpraszających elementów. Ten sposób prezentacji odzieży staje się znakiem rozpoznawczym nowoczesnych, świadomych trendów marek, które doceniają prostotę, ale jednocześnie pełnię wyrazu swoich produktów.

Packshot • La Mania
Packshot • La Mania

Zdjęcia duch jak zrobić?

Ubranie na sylwetce, ale bez sylwetki? Czy to w ogóle możliwe? Oczywiście. Podstawowym elementem jest manekin do zdjęć duch. Na niego zakłada się ubrania, tak, by prezentowały się jak najlepiej. Następnie fotografuje się je z użyciem odpowiednio ustawionego światła. Zazwyczaj wykonuje się kilka kadrów, a następnie łączy się je w postprodukcji. Dzięki temu eksponowany element garderoby będzie wyglądał idealnie.

Plan zdjęciowy
Sesja produktowa marszalstudio

Zdjęcia ghost – 5 korzyści

Jednolita estetyka

Zdjęcia odzieży ghost to synonim konsystencji wizualnej. Wprowadzając stałe oświetlenie i neutralne tło, zdjęcia te sprawiają, że cała oferta prezentuje się spójnie. To kluczowe dla marek, które chcą utrzymać konsekwentny i profesjonalny wizerunek w oczach klientów, niezależnie od sezonu czy kolekcji.

Packshot • RASO
Zdjęcie ghost dla RASO

Pełna kontrola nad prezentacją

Wykorzystując manekin do zdjęć duch, marki mają możliwość precyzyjnego ułożenia każdego elementu garderoby. To daje pewność, że każde zdjęcie ubrań duch uwydatni formę i detale produktu tak, jak zostały zaprojektowane przez twórców, co jest nieosiągalne przy tradycyjnych sesjach zdjęciowych.

Zredukowany czas i koszty produkcji

Fotografowanie zdjęć ghost pozwala na znaczne ograniczenie czasu potrzebnego na organizację sesji. Odpada czasochłonny proces przygotowania modeli i związane z tym koszty, co jest wyjątkowo korzystne dla sklepów internetowych, które regularnie aktualizują swoje katalogi produktowe.

Skupienie na produkcie

Zdjęcia duchy umożliwiają klientom skupienie uwagi wyłącznie na produkcie, bez dodatkowych rozpraszaczy. Dzięki temu potencjalni nabywcy mogą lepiej ocenić artykuł i wyobrazić sobie, jak będzie wyglądał w użytkowaniu, co może pozytywnie wpływać na decyzje zakupowe.

Packshot • M.CERAN
Zdjęcia duch dla M.CERAN

Szczegółowe uwydatnienie kształtu i cech produktu

Prezentacja zdjęć produktowych duch oferuje niezrównaną możliwość eksponowania zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych cech odzieży. Klienci mogą dostrzec nie tylko ogólny kształt i design, ale również jakość szwów, wykończenia i inne elementy, które często pozostają niewidoczne na standardowych zdjęciach z modelami.

Packshot • Sylwia Romaniuk
Zdjęcia odzieży typu duch dla Sylwia Romaniuk

Zdjęcia duch cena

W świecie e-commerce, gdzie wizualizacja produktu jest kluczowa, zdjęcia duch stały się niezbędnym elementem prezentacji odzieży. Klient szukając usług “zdjęcia duch cena” natrafi na polskim rynku rozpiętość cenową od 40 do 100 zł netto. To zakres, który uwzględnia podstawowe realizacje, nie zawsze jednak zawierające wszystkie niezbędne elementy usługi.

W marszalstudio dbamy o to, aby nasza oferta była transparentna – stawka za zdjęcia typu duch odzwierciedla zakres wysokiej jakości usług. Cena z retuszem, którą prezentujemy w naszym cenniku, zawiera nie tylko samą fotografię, ale także prasowanie parowe produktu, korektę kolorystyczną i zapewnienie idealnie białego tła.

To kompleksowe podejście do zdjęć duch, gdzie cena od początku obejmuje kluczowe aspekty produkcji, eliminując ryzyko dodatkowych, niespodziewanych kosztów.

Wybierając marszalstudio, zyskujesz pewność, że kwota, którą widzisz w cenniku to gwarancja jakości i pełnej satysfakcji z końcowego efektu. Dzięki aplikacji proces zamawiania jest szybki i wygodny – bez zapisów na kalendarz, z możliwością realizacji projektu nawet w 24h. To nie tylko oszczędność czasu, ale i pewność, że Twoje zdjęcia będą dokładnie takie, jakich potrzebujesz.

Przydatne linki

Inne sposoby fotografowania odzieży

Zdjęcia produktowe na wieszaku

Chcesz jednak zamienić zdjęcia ubrań duch na coś innego? Zdjęcia na wieszaku to równoległa klasyka w prezentacji e-commerce, która wprowadza Klienta w klimat kolekcji. Dają one pierwsze wrażenie odnośnie kroju i kolorystyki, stanowiąc solidną bazę dla dalszej eksploracji produktów.

Ujęcia na płasko

Kolejna alternatywa na zdjęcia produktowe duch. Ujęcia na płasko szybko zyskują na popularności. Bez zbędnych elementów skupiają się one wyłącznie na produkcie, zachowując jego proporcje i kolorystykę w najbardziej naturalny sposób.

Detale

Choć samodzielnie nie zagrają to jednak są komplementarne dla pozostałych ujęć. Dzięki nim Klienci mogą docenić wysoką jakość i staranne wykonanie produktu, co istotne szczególnie dla marek z sektoru premium.

Zdjęcia na modelach

Zdjęcia produktowe na modelce przenoszą uwagę na to, jak ubrania układają się na ciele, dostarczając klientom realistycznego obrazu noszenia produktu. To bezcenny element, który pomaga klientom wyobrazić sobie ubrania na sobie, zamiast na manekinie.

Film z modelką

Film to przyszłość prezentacji w e-commerce, która coraz śmielej sobie poczynia na europejskich i amerykańskich rynkach. Ukazanie ubrań w ruchu na modelce daje potencjalnym Klientom najpełniejszy obraz możliwości produktu.

Przydatne linki

Podsumowanie

W dynamicznie zmieniającym się świecie e-commerce, zdjęcia duch stanowią kluczową technikę dla sklepów internetowych pragnących podnieść jakość wizualną swojej oferty. Dostępne w marszalstudio zdjęcia produktowe duch zapewniają czyste i profesjonalne prezentacje odzieży, skupiające uwagę na detalach i krojach bez rozproszenia przez tło czy inne elementy.

Stosując wiele manekinów do zdjęć duch, marszalstudio oferuje klientom możliwość zobaczenia ubrań w naturalnym ułożeniu, co jest trudne do uzyskania przy standardowych flat lay czy zdjęciach na modelu.

Zdjęcia odzieży duch nie tylko zwiększają atrakcyjność produktu, ale również stanowią inwestycję w wizerunek marki, która przekłada się na realne korzyści biznesowe.

Poznaj sekrety e-commerce:

Ocena strony: 4.9/5
głosy: 174
Nowa sesja produktowa?
Zespół marszalstudio
KONTAKT

Jesteśmy tutaj, by Ci pomóc

marszalstudio
Konstancińska 2, II piętro
02-942 Warszawa
Czynne 8:00 do 16:00