Jeśli prowadzisz markę modową, z pewnością wiesz, jak ważna jest estetyka. Fotografie produktów w twojej ofercie muszą być zatem idealne. Żaden, nawet najmniejszy szczegół, nie może zostać pominięty. Niezwykle istotne jest zatem uchwycenie na zdjęciu faktury tkaniny czy koloru guzika. Jak to osiągnąć? Potrzebna jest profesjonalna praca ze światłem i właściwe kadry. Co to znaczy? Spieszymy z odpowiedzią!
Jak fotografować ubrania?
Niezależnie od tego, czy twój sklep ma już mnóstwo stałych klientów, czy dopiero zaczynasz przygodę z własną modową marką: kluczem do sukcesu sprzedażowego jest atrakcyjne zaprezentowanie produktu. Aby przyciągnąć wzrok klientów do oferty i sprawić, by zakochali się w twoich produktach od pierwszego wejrzenia, warto zadbać o odpowiednie zdjęcia. Jak fotografować ubrania, by wyglądały zachwycająco?
Wieszak, czyli odzież wisząca


Elegancki, przemyślany i naturalny – to cechy, którymi można określić packshoty odzieży na wieszaku. Czym one właściwie są? To rodzaj packshota, stosowany w fotografii odzieży, w którym elementy garderoby prezentowane są na wieszaku, co daje efekt przestrzenności i pozwala lepiej oddać kształt ubrań.
Packshoty odzieży na wieszaku można realizować na dwa sposoby: z wieszakiem widocznym na zdjęciu lub z wieszakiem usuniętym. W pierwszym przypadku, wieszak dodaje zdjęciu autentyczności i naturalności, podczas gdy w drugim, pozwala na uzyskanie efektu unoszącej się odzieży, dodając zdjęciu lekkości i elegancji.
W zależności od potrzeb i stylu prezentacji ubrań, można wybrać odpowiedni wieszak – drewniany, metalowy czy plastikowy. Ważne jest, aby dopasować rodzaj wieszaka do charakteru fotografowanej odzieży, aby całość tworzyła spójną kompozycję. Dobrze dobrany wieszak sprawi, że ubrania będą prezentować się estetycznie i profesjonalnie.
Flatshot, czyli odzież na płasko


Minimalistyczny, estetyczny i prosty – to cechy, którymi można określić flatshot. Czym on właściwie jest? To rodzaj packshota, wykorzystywany w fotografii odzieży, w którym elementy garderoby ułożone są na płasko i fotografowane z ptasiej perspektywy.
W zależności od koncepcji przedstawienia ubrań, mogą być one złożone w kostkę, rozłożone w pełnej szerokości czy pofalowane (jednak zawsze wyprasowane!). Właściwe ustawienie światła pozwoli na ukazanie faktury tkaniny. Taka aranżacja doskonale sprawdzi się podczas fotografowania akcesoriów, bielizny czy skarpetek.
Zdjęcia na duchu



Gdy słyszysz „duch”, masz na myśli strasznego ducha z horrorów? Albo poczciwego duszka Kacpra z bajek? W fotografii produktowej też mamy duchy. I to takie, które z pewnością pomogą ci w zwiększeniu sprzedaży! Zdjęcia na duchu, bo o nich mowa, należą do kategorii packshotów, jednak w przeciwieństwie do flatshotów, umożliwiają zaprezentowanie ubrania w sposób wielowymiarowy.
Jak to działa? Packshoty na duchu wykonuje się na manekinie, co pozwala na ukazanie tego, w jaki sposób ubranie układa się na ciele. To jednak nie wszystko! W odróżnieniu od zdjęć na modelce, na takich fotografiach widoczne jest także wnętrze danego elementu garderoby. Dzięki odpowiedniej pracy ze światłem uwidocznimy także fakturę materiału.
Zdjęcia na duchu to świetne rozwiązanie dla sklepów internetowych z bogatą ofertą ubrań. Fotografie są spójne, dzięki czemu strona sprzedaży będzie wyglądać przejrzyście i estetycznie. Dodatkowym plusem może być czas realizacji – ten jest zdecydowanie krótszy od klasycznej sesji lookbookowej.
Zdjęcia na modelce


Gdy duchy schowają się do szaf, na tło fotograficzne (choć białe, nie czerwone jak dywan w Hollywood) może wyjść modelka. Zdjęcia odzieży na modelce, mimo swojej statycznej formy, są dynamiczniejsze niż te na duchu. Praca z człowiekiem umożliwia zaprezentowanie ubrania w pozach niemożliwych do uzyskania przez manekin. Dzięki temu ukażemy między innymi zachowanie tkaniny podczas uginania rąk i nóg czy po prostu produkt w ruchu.
W marszalu zdjęcia na modelce wykonujemy tak, by nie płacić dodatkowo za modelkę i rozpowszechnianie jej wizerunku. To korzystna propozycja, prawda?
Lifestylowe fotografowanie odzieży


Mogłoby się wydawać, że fotografowanie ubrań ma jeden odcień. Jednak nic bardziej mylnego! W końcu nie samą bielą fotografia produktowa stoi. Zdjęcia odzieży możemy także wykonać w lifestylowych aranżacjach! Takie rozwiązanie znacząco ożywi obraz oraz zasugeruje możliwy sposób wykorzystania produktu. W twojej ofercie znajdują się zestawy ubrań do jogi? Zatem co powiesz na sfotografowanie ich na modelce ćwiczącej w domowej scenerii? Sprzedajesz obuwie dla kobiet? Może warto wyeksponować je na nogach modelki?
Zdjęcia produktowe odzieży – podsumowanie
Na wieszaku, na płasko, zdjęcia na duchu, na modelce czy może lifestylowe aranżacje? Która z propozycji wpisuje się w DNA twojej marki? Niezależnie od tego, który z wariantów wybierzesz, przygotowanie prezentacji swojej oferty powierzasz profesjonalistom. Fotografujemy odzież od lat, a do każdego klienta podchodzimy w indywidualny sposób. Wspólnie zapracujemy na sukces twojej marki!